זכיינות - עמוד הבית
  
אודותינו
  
צרו קשר

יצירת קשר

עולם העסקים של ימינו מורכב ותחרותי ביותר. בעלי עסק מוצאים עצמם חושבים ללא הפסקה על ייעול וקידום העסק שלהם. אחד הכלים האפקטיביים ביותר לייעול העסק וקידומו הוא עריכת תוכניות עסקיות.

תוכניות עסקיות הן ריכוז של ההחלטות, היעדים והמהות של העסק. תוכניות עסקיות נבנות ומורכבות לאחר ניתוח ומיפוי מעמיקים של העסק, התנהלותו והמרכיב האנושי שבו, וחוברות לבעיות ולקשיים בהם הוא נתקל. אנשי המקצוע המרכיבים תוכניות עסקיות הן חיצוניים לארגון או לעסק ובכך מעניקים את המענה האובייקטיבי, הניטראלי והמקצועי ביותר.
תוכניות עסקיות נעשות פעמים רבות בשל מצוקה שבה נמצא העסק – אם מבחינת חובות כספיים, עזיבת עובדים או חוסר יכולת לקדמו ולפתחו. לעיתים מיועדות תוכניות עסקיות להוות חלק עיקרי מעסקה שבה מעורב העסק או לשם תהליך של גיוס הון ומשקיעים.
תוכניות עסקיות נחוצות גם במקרים של הערכת שווי העסק, בעיקר במקרים בהם מדובר על חברה חדשה או סטארט אפ. במקרים אלו חשוב כי תוכניות אלו ישקפו את האופי והעתיד של העסק וכי שווה להשקיע בו.
תוכניות עסקיות מתייחסות למטרות השונות וליעדים של העסק. כמו כן, הן מתייחסות באותה מידה של חשיבות לפנים הארגון – למערכת הארגונים, העובדים וההתנהלות הפנימית, ולהיבט החיצוני – היבט שיווקי, פרסומי והיחסים עם הלקוחות. חשוב כי תוכניות אלו יכללו את כל המסקנות אליהן הגיע היועץ ואת כל הצעדים העתידיים.
תוכניות עסקיות הן כלי מהותי בכל הנוגע לקבלת ההחלטות בעסק או בארגון ומהוות בעצם את המרכיב הפרקטי והסופי בתהליך של ייעוץ ארגוני או עסקי. תוכניות עסקיות משפרות את ההתנהלות של העסק ופעמים רבות אף מצילות אותו מהפסד כספי וממצבים בעייתיים. אין ספק כי זהו כלי פרקטי וחשוב ביותר בעולם העסקים של ימינו.